אסון מירון; הרב אברהם פרויליך: "מהיום הראשון התרעתי על הסכנה"

אתר קול חי No Comments on אסון מירון; הרב אברהם פרויליך: "מהיום הראשון התרעתי על הסכנה"

הרב אברהם פרויליך אחד מחברי ועדת החמישה ומאנשי ההקדשות בהר מירון העיד היום בפני ועדת החקירה הממלכתית | הדיון מתקיים בירושלים ומועבר בשידור חי "בלי להיות מהנדס בטיחות, מהיום הראשון התרעתי על הסכנה של הטריבונות" אמר פרוייליך וקבל כי בכלל אף אחד הזמין אותו לפגישות ההיערכות

אברהם פרויליך בוועדת החקירה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, בו נהרגו ארבעים וחמישה קדושים שעלו להשתטח על הציון הקדוש, ונפצעו למעלה מ- 150 אחרים, החלה ביום ראשון בשלב העדויות. אחד מהעדים שמעיד בפני הוועדה במהלך היום הוא הרב אברהם פרויליך אחד מחברי ועדת החמישה ומאנשי ההקדשות בהר. הדיון מתקיים בגן הטכנולוגי בירושלים ומועבר בשידור חי.

במהלך חקירתו סיפר פרויליך על חלקו בהר ובשליטה על חלקים בו ואמר: "בלי להיות מהנדס בטיחות, מהיום הראשון התרעתי על הסכנה של הטריבונות". הוא קבל על כך שהוא לא היה שותף במעגל מקבלי ההחלטות ולא השתתף בישיבות ההיערכות במסגרת ההכנות לעלייה ההמונית לציון רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר בה משתתפים מאות אלפים מדי שנה.

פרוליך סיפר כי: "ההכנסה של ועדת החמשה – כמאה אלף שקל בחודש, מהקופות, מהתרומות. וזה הולך למשכורת שלי ולעו"ד שמטפל בפולשים למתחמי הציון. זה כסף מאוד קטן. רוב התקציב מגיע מהמרכז הארצי למקומות קדושים". הוא גלגל את האשמה לפתחו של משרד הפנים  המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

הוא הדגיש כי שר הפנים דאז סירב להיפגש עימו, ולמרות כל אזהרותיו שום דבר לא יושם ולא נבדק. וציין כי העמותה שבראשה הוא עומד מנוהלת בתקינות ובשקיפות ללא רבב.

חשוב לציין כי ועדת החקירה הממלכתית הוקמה בעקבות האסון, בעקבות החלטת ממשלת ישראל לחקירת האירוע. את הוועדה קבעה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. ובראשה עומדת נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, וחברים בה האלוף במיל' שלמה ינאי והרב מרדכי קרליץ.



0 תגובות